Ahojte Garanťáci,

v práci sa mi naskytla možnosť ísť na jednu noc k vode. Moja skvelá priateľka mi s úsmevom prikývla a tak sa začalo plánovanie. Vedel som presne, kam pôjdeme. Malá riečka, zarastená kríkmi, pŕhľavou, starými topoľmi, rybármi takmer nedotknutá. Miestni obyvatelia používajú rieku len na zavlažovanie záhradiek, a pár pytliakov sem chodí chytať potajme karasy a občas aj malého kapríka na kukuričku. Aj to len v okolí cesty. Tá pravá divočina začína 400m hore prúdom.  Auto parkujeme mimo vody, takže sme museli zminimalizovať výbavu. Nechcelo sa nám chodiť 800m na dva razy.

Popoludní prichádzame na naše miesto, kde som sa najprv musel popasovať s pŕhľavou a miestnymi kliešťami, tí nám spríjemňovali celý pobyt.. Okamžite som pripravil udice, montáže a rozložili sme brolly, aby sme sa schovali pred prichádzajúcim dažďom.

Na tejto vodičke mi vždy fungovali guličky Atlanticu a nebolo tomu inak ani teraz. Skúšali sme novinky chytačky Atlantic Fish a chytačky GLM+ banánová popka. Jeden prút išiel do hlbšej časti a druhý ku kríkom v plytšej časti rieky. K obom sme prikŕmili po 3 hrste nakrájaných guličiek z danej príchute. Na GLMku začali kapríky reagovať  takmer okamžite. Chytili sme zopár menších kapríkov a o 21:00 ako to už na Slovensku býva, sme museli vytiahnúť prúty a ísť spať. Čo už, raz sa snáď tieto nezmyselné zákony upravia v prospech nás, športových rybárov.. Ráno som od tretej nemohol spať a tak som počúval ako sa vyhadzujú kapríci, usúdil som, že majú čas kŕmenia. O piatej ráno, celý nadržaný ukladám prúty na miesta, kde som počul najintenzívnejší šplechot rýb(boli to miesta kde sme večer masívnejšie zakŕmili). Po uložení prútov som nestihol uvariť ani kávičku a už bola prvá jazda. Konečne sa prebudil báječný Atlantic. Pomalá jazda, krátka zdolávačka a do podberáka som dostal prvého miestne väčšieho kapríka. Obrovská radosť, lebo som vedel, že atlanticu chvílku trvá pokiaľ ho ´´zapne´´, no následne šlape ako švícarske hodziny! A presne to sa aj stalo.

Zadriemal som na stoličke, veď po kávičke sa spí najlepšie J 5:55 ma zobudilo jemné pípnutie, opatrne som sa presunul k udici a čakal som či sa vráti kaprík po ďalšie sústo. Ako to už u Atlanticu býva, nikdy neostane len pri jednom súste. Po malej chvíľke prišlo pomalé dvíhanie swingra a prešlo do ukážkovej pomalej jazdy. Ako z veľkej knihy! Prút bol ohnutý od polovice a signalizátor sa išiel zblázniť. Asi to bolo tou eufóriou, ale asi 5 sekúnd som ostal nehybne akoby ma moja drahá polovička tresla po hlave neumytou panvicou od večere :D Doslova som si užíval ten moment. Udicu som len pridvihol a začal boj. Cítil som, že ryba mi nechce dať ani jeden meter silónu zadarmo a začalo mi behať hlavou, čo môže byť na druhej strane prúta. Ten pocit keď sa mi prvý krát ukázal na hladine sa ťažko opisuje. Zovrelo mi hrdlo, chcel som kričať, plakať, skákať, všetko naraz. Ale vedel som že ešte to nieje vyhraté. Potichu som zobudil polovičku  aby priniesla podberák. Po pár minútach to kaprík vzdal a pekne som ho nasmeroval do podberáku. Tá najväčšia radosť začala v momente, keď som toho kapra spoznal. Bol to presne ten kapor, ktorého som tu chytil pred 2 rokmi, skoro na rovnakom mieste a na tú istú guličku.(Chodievali sme s parťákom na toto miesto pár krát do roka, ale tento kapor sa nám úspešne vyhýbal, až sme sa báli, že ho domorodci vytiahli a odniesli). Pred 2 rokmi mal 9 kg, zjavne sa mu v miestnej riečke darí, keďže trošku pribral. Pofotili sme sa, vybozkával som ho a poprial mu veľa šťastia pred domácimi.

Guličky GB ma opäť utvrdili vo svojej sile a účinnosti. Na GLM sme vytiahli 7 kapríkov a na Atlantic prišli traja väčší kapríci. Na túto riečku je to veľká výhra. Netreba podceňovať malé toky, nieje všetko len o veľkých jazerách, súkromákoch, kde sa človek tlačí so susedným rybárom o každý meter miesta..  Samozrejme záleží od toho či ideme po veľkých kaproch 20+, alebo po relaxe, odpočinku a veľkosť kapríkov nerozhoduje. Niekedy ma takáto rybačka naplní viac..

Prajem Vám všetkým aby ste pri vode našli to, čo hľadáte J

PS: NIKDY, ale NIKDY nechodievajte k vode bez foťáku. Potom Vás to bude mrzieť rovnako ako mňa...