Tak ako každý rok, aj tento sme sa rozhodli štartovať na Orthodox Carp  Cup 2017 na VN Dobrá Niva.  Vnímame to ako dobrý úvod do novej sezóny, keďže súkromné rybníky navštevujeme veľmi sporadicky.
Po niekoľkých sezónach, kedy sme chytali na produkty nemeckých, anglických a najmä českých výrobcov sme sa rozhodli spojiť náš tím s produktmi Garant baits.  O ich kvalite sme vedeli, no z nejakých príčin sme odolávali pokušeniu ich otestovať v praxi.

Až na Zemplínskom kaprovi, po prebdenej noci pri debate s Majom  Zauškom, ktorého si vážime jednak ako rybára, ale aj ako človeka, sme začali uvažovať o spolupráci.  Samozrejme pri našom rozhodnutí zavážilo aj to, že Garantbaits vyrába svoje produkty z komponentov od CC Moore. Ďalším faktorom bol patriotizmus.  Možno to bude znieť ako reklama, no nie je to mojím zámerom. Ako predajca rybárskych potrieb zameraných na lov kapra, som skutočne ako som už vyššie písal, vyskúšal asi všetky dostupné renomované značky a preto si dovolím tvrdiť, že Garantbaits v ničom nezaostáva. Tak prečo nepodporiť slovenského výrobcu, ktorý to robí s nadšením, v top kvalite a v dobe, kedy presadiť sa na malom slovenskom trhu je nesmierne ťažké ?

K samotnému preteku.

Odjazd na Dobrú Nivu sme si naplánovali na stredu, kedy sa konal večerný raut.  Po príchode nás v hlavnom stane privítal organizátor preteku Janko Fekiač, ktorý so svojimi ľuďmi  pripravil pohostenie. Púšťame sa do debaty s ostatnými pretekármi a na naše prekvapenie zisťujeme, že ryby sa chystajú na neres a väčšina rýb sa nachádza v plytkej vode, ktorá je pomerne zarastená trávou a vrbinami.
Večer prebehol pomerne rýchlo aj vďaka chalanom z CT Bukovinka, ktorí sa každoročne starajú o zábavu.  Ráno sme už netrpezlivo čakali na losovanie.  Ešte predtým sme odhlasovali zmenu v pravidlách, ktorá hovorila, že sa bude bodovať kapor od 5kg. Nakoniec sme sa dostali na rad až ako predposledný, a  tak nám ostali posledné dve miesta.  Nakoniec z toho bolo miesto číslo 8.  Teda zarastená plytčina.  Vládli vo mne zmiešané pocity.  Chalani tvrdili že to je dobré, keďže sa tam objavovala ryba kvôli neresu, ale bral som to s rezervou. Až po príchode na miesto sa ukázalo, že mali pravdu.  Od samého začiatku nám ryby plávali takmer pod nohami a bolo zaujímavé sledovať milostné hry kaprov. Hovoríme si, že predsa nemôžu byť všetky v nerese a nejaké hádam ulovíme.    Hneď prvý deň sa nám podarilo zapísať prvé dve ryby a dostali sme sa na pribežné 6.miesto.  Nasledujúci deň nám zábery chodili dosť sporadicky, keďže bolo evidentné, že neres je v plnom prúde.  Aj napriek tomu na konci dňa máme štyri kusy a ocitáme sa  na priebežnej druhej pozícii, no s minimálnym náskokom.
V sobotu sa prebúdzame do hustej hmly, no keďže chytáme blízko brehu, umiestňujeme nástrahy na produktívne miesta z predchádzajúcich dní.  Od 6:30 do 9:00 pripisujeme krásne 3 šupináče, ktoré spolu vážia niečo málo cez 24kg. Súperi tiež nelenili a majú nejaké ryby, a tak sme priebežne tretí so stratou 8,6kg na prvé miesto.  Nálada v našom tíme bola dobrá, taktika sa ukazovala nastavená správne hoci občas sme chytali aj nebodované ryby.  Avšak opäť sa ukázala nevyspitateľnosť rýb.  V sobotu poobede to proste "uťalo" a nedokážeme aj napriek veľkej snahe chytiť čoby len nebodovanú rybu. Je tu nedeľa, posledný deň a my ideme do toho v plnom nasadení, no nevyzerá to, že by ryby chceli spolupracovať. Darí sa nám chytiť iba dvoch nebodovaných.    V mysli sa snažím nejako si to vysvetliť, no jediné čo mi dáva akú takú logiku je, že po ďalšom slnečnom dni sa voda znova ohriala, čo spôsobilo, že trenie je v plnom prúde.  Nejako  som sa spoliehal, že snáď príde séria ako z predošlého dňa, no žiaľ nestalo sa a o 12tej zaznieva výstrel, ktorý signalizuje koniec.   Balíme a preplavujeme sa k autu.  Pri guláši prebiehajú debaty a my netrpezlivo čakáme ma vyhodnotenie, či sa nám podarilo udržať aspoň tretie miesto, keďže sme videli ako tím na priebežnej štvrtej pozícii zdolal kapra pol hodinu pred koncom preteku.  Nakoniec to vyšlo a sme tretí!!! Ovládla nás radosť a spokojnosť. V podstate sme obhájili tretie miesto minulého preteku.
Teraz, keď píšem tento report, ale cítim, že sa dalo asi urobiť viac. Žiaľ rozhodnutia, ktoré sme urobili v tom čase, sme považovali za správne. Ale také je pretekanie a myslím, že aj táto skúsenosť nás posunie dopredu.
Čo sa týka kŕmenia použili sme boilies GLM Mušľa a Acid Plum. Nakoľko fungovala technika zig rig tak sme kŕmenie doplnili aj method mixom zig rig. Ako nástrahy sme používali popky banán, ananás a Acid Plum. No najviac sa osvedčila plavačka Acid Plum, ktorá nám nachytala všetky bodované ryby.

Na záver by som sa chcel poďakovať Jankovi Fekiačovi za organizáciu a ostatným tímom za fair play pretek.

Za tím Urbancarp Ján Urban.